Güzel sanatlar yetenek sınavlarına hazırlanan öğrencilerin en çok merak ettikleri sorulardan biri de yetenek sınavlarında nelerin sorulduğu ve soruların nasıl belirlendiğidir.
Güzel Sanatlara Hazırlık Yetenek Sınavları kapsamında çıkan sorular her üniversite tarafından farklı biçimde uygulandığından, sınav sorularının belirlenmesi de yine her bir üniversiteye göre farklılık göstermektedir.
Örneğin; Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yetenek Sınav Sistemi baraj ve bölüm olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Sınav Komisyonu, başkanı ile birlikte 7 öğretim görevlisinden oluşmakta ve bu öğretim görevlileri farklı bölümlerden önceden seçilerek belirlenmektedir.
Baraj Sınavı tarihinde, sınav öncesinde belirlenen saatte toplanan Sınav Komisyonunun ortak kararlarıyla belirlenen sınav sorusu A4 kağıt üzerine yazılarak zarfın içerisine yerleştirilip kapatılır ve üzerine mühür basılıp sınav komisyonu başkanı tarafından imzalanır. Belirlenen adette çoğaltılan kapalı ve mühürlü zarf sınav görevlilerine teslim edildikten sonra, sınav görevlileri tarafından önceden belirlenen saatte sınav adaylarına duyurulur.
Bölüm Sınavlarında ise sınav öncesinde belirlenen saatte toplanan Sınav Komisyonu tarafından belirlenen bölüm sınavı sorusu, baraj sınavı ile aynı biçimde uygulanır. Sınav Komisyonu sadece adayın tercih etmiş olduğu bölümün öğretim görevlilerinden oluşmaktadır.
Özel yetenek sınavları öğrencinin gördüğünü çizebilme yeteneği ve hayal gücü ile çizebilme yeteneğini ölçer.

Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Yetenek Sınavlarında Çıkmış Sorular

Yetenek sınavı sorularının nasıl belirlendiğini daha iyi anlamanız için birkaç örnek verelim:
İlk aşama sorusu: Natürmort (durgun, cansız doğa) döner koltuk masaya konmuş, bakarak çizilmesi-figür yok-
İmgesel sorusu: Fotoğraf stüdyosunda, fotoğrafçı müşterisinin fotoğrafını çekerken kompoze ediniz. İç mekan kurgusu, fotoğrafçı yaşlıysa müşterisi genç çizilmeli (zıtlık kavramı) ya da tersi.
Marmara c grubu (sabah) : Yangın tüpü resmi koyulan duvardan esinlenilerek yangın tüpünün yatay çizimi.
İmgesel sorusu: Bir kısmı dilimlenmiş portakal ile çatal hayalden kompozisyon kurma.
Resim Kursu iş öğretmenliği sınavının 1.oturumunda; açık havada sohbet eden en az 3 figürlü imgesel çalışması.
2.oturumda ise; sandalyenin ters çevrilmiş, yan yatırılmış ve parçalanmış olarak 3 halinin kompozisyonu.
Bunların dışında:

  • Tiyatro-sinemada seyirciler
  • Küresel ısınmanın sebep olduğu afetler yangınlar ve buna benzer konular
  • Hamam
  • Hastane önü-içi -ambulans
  • Kahvede çay içenler- önünde satıcılar0-277
  • Su getirenler
  • Su bidonu taşıyan kişi
  • Pazarcılar-pazar yeri
  • Futbolcular seyirciler—sporcular koşu-uzun atlama-halter vs.
  • Heykel müzesi ve müzeyi gezenler
  • Köy hayatı ve köylüler

Atlar ve at yarışları gibi konular yetenek sınavlarında öğrencilerin karşısına sıklıkla çıkar.
Bu tür sorulara alışkanlık kazanmak için yetenek sınavlarına hazırlanırken deneyimli bir öğretici-yönlendirici gözetiminde, atölye ortamında çalışmakta yarar var. Atölye imkanlarından yararlanılarak canlı ve cansız çizimler yapmak öğrenciyi geliştirecektir. Kalem nasıl tutulur, çizgi nasıl atılır, anatomi, oran, orantı, 3 boyutlu algılayabilme, gördüğünü doğru aktarabilme, obje, taşıt, insan, hayvan vb. hareketlerinin çizimleri, doku etütleri öğrenciye bellek arşivi kazandırır ve sınavlarda rahat çizim yapmasını sağlar. Bu nedenle yetenek sınavı soruları hakkında bilgi sahibi olmak ve başarı kazanmak için kaliteli bir kurs seçin.
Resim Kursu Fiyatları İçin Lütfen İletişime Geçiniz.